فیلتر هوا

فوم چیست؟

از مواد فوم پلی یورتان در بعضی از فیلترهای هوای خودرو استفاده میشود. فوم در گذشته به طور گستردهای در دستگاه های تصفیه هوا در موتور های کوچک بر روی چمن زار ها و دیگر تجهیزات قدرت ( تجهیزات برقی ) مورد استفاده قرار میگرفت ، اما به طور عمده در این کاربردها ، فیلتر کاغذی خودرو جایگزین فوم های روغنی شده اند. در حال حاضر ، فیلتر های فوم هنوز هم در کمپرسورهای هوا تا 5 اسب بخار مورد استفاده قرار میگیرند. 

بسته به درجه و ضخامت فوم مورد استفاده ، یک فیلتر فوم مرغوب روغن میتواند حداقل محدودیت جریان هوا و یا ظرفیت جذب بسیار بالای گرد و خاک را به همراه داشته ، به طوری که مزیت دوم سبب انتخاب گسترده این فوم ها در موارد رانندگی در بیابان ها و دیگر مکان هایی که میزان گرد و خاک بالایی دارند، شده اند. همچنین با بالا رفتن گرد و غبار محبوس در فیلترهای فومی ، تغییر قابل محسوسی در محدودیت جریان هوا رخ نمیدهد. 

 پشم پنبه ای روغن ( گاز پنبه روغن کاری شده ) در تعداد زیادی از فیلتر های هوای خودرو در قالب خدمات پس از فروش ، به عنوان اقلام با کارایی بالا مورد استفاده قرار میگرفت. در گذشته ، گاز پنبه ای استفاده محدودی درفیلترهای هوای خودرو داشت. با این وجود ، از زمان معرفی نسخه های اس اس شرکت آبارت ، شرکت تابعه فیات ، فیلتر های گاز پنبه ای را به عنوان فیلترهای OE تهیه میکنند.

 شبکه فولاد ضدزنگ یکی دیگر از نمونه هایی است که اجازه عبور گسترده هوا را میدهد. شبکه فولاد ضد زنگ مش گونه با تعداد مختلفی از مش ها دارای یک استاندارد فیلتراسیون متفاوتی میباشد. در یک موتور اصلاح شده ، کمبود فضا برای یک فیلتر هوای مخروطی شکل سبب شده تا برای اطمینان از عدم ورود ذرات به موتور از طریق توربو ، از یک فیلتر ساده ( فولاد ضد زنگ ) را استفاده کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *